8 July 2005, 16:59
Hey,
Een turbo op een standaard B230F blok bouwen gaat perfect. Zeker als het een blok is van na 1989, dan heeft het sterkere drijfstangen (13 mm ipv 9 mm). Gewoon een turbo met uitlaatspruitstuk van een 240 of 740 of 940 erop zetten, gat voor de olie terugloop boren, olie aanvoer aansluiten, gewone computers vervangen door turbo computers van de zelfde LH versie, turbo injectoren met voorweerstanden, uitlaat fixen, intercooler, misschien vergeet ik nu nog wat... dit geld voor een 240 van na 1988 ofzo, toen ze overgingen naar de LH injectie. Voor 500 euro is het te doen als je slim inkoopt..
De blokken kunnen het goed hebben, ik weet diverse mensen die er 10 PSI op zetten en dat gaat al heel lang goed, alleen de versnellingsbakken gaan op den duur kapot als je lomp bent. Bij 10 PSI is 160+ pk op de achterwielen makkelijk haalbaar, en de levensduur is ook goed denk ik.
Sommige hebben er wel 15+ PSI op gezet en dat is aan de hoge kant... maar de blokken houden het erg goed.
JW
Een turbo op een standaard B230F blok bouwen gaat perfect. Zeker als het een blok is van na 1989, dan heeft het sterkere drijfstangen (13 mm ipv 9 mm). Gewoon een turbo met uitlaatspruitstuk van een 240 of 740 of 940 erop zetten, gat voor de olie terugloop boren, olie aanvoer aansluiten, gewone computers vervangen door turbo computers van de zelfde LH versie, turbo injectoren met voorweerstanden, uitlaat fixen, intercooler, misschien vergeet ik nu nog wat... dit geld voor een 240 van na 1988 ofzo, toen ze overgingen naar de LH injectie. Voor 500 euro is het te doen als je slim inkoopt..
De blokken kunnen het goed hebben, ik weet diverse mensen die er 10 PSI op zetten en dat gaat al heel lang goed, alleen de versnellingsbakken gaan op den duur kapot als je lomp bent. Bij 10 PSI is 160+ pk op de achterwielen makkelijk haalbaar, en de levensduur is ook goed denk ik.
Sommige hebben er wel 15+ PSI op gezet en dat is aan de hoge kant... maar de blokken houden het erg goed.
JW
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

