8 November 2022, 22:05
De veren dragen de auto, is mijn laatste inzicht, via de rubber domp, die dus vooral omhoog gedrukt wordt (en omhoog kan ie nergens heen). DIe rubber klomp houdt ook de zuiger van de schokbreker vast en vangt de op- en neergaande 'restbeweging' daarvan op (als het lager uit het rubber schiet, komt de zuiger uiteindelijk tegen de motorkap), het dempt geluid vanaf de ophanging en is een draaipunt natuurlijk.
Het lager is denk ik het meest essentiële onderdeel van die klomp. De originele is een SKF lager, reken daar maar op. In de Meyle zit een Japan NSK lager zo te zien, ook een echt merk.
De leverancier was Lemförder (onderdeel van BOGE of andersom), het merkje heb ik op verschillende originele onderdelen zien staan, die doen in rubber-aan-metaal. De 'erfgenaam' is ZF. https://boge-rubber-plastics.com/en/history
Het lager is denk ik het meest essentiële onderdeel van die klomp. De originele is een SKF lager, reken daar maar op. In de Meyle zit een Japan NSK lager zo te zien, ook een echt merk.
De leverancier was Lemförder (onderdeel van BOGE of andersom), het merkje heb ik op verschillende originele onderdelen zien staan, die doen in rubber-aan-metaal. De 'erfgenaam' is ZF. https://boge-rubber-plastics.com/en/history
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

