12 October 2022, 17:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 October 2022, 17:18 door Marc1970.)
DE harde remleiding eindigt in een 'mannetje', een holle bout die om de leiding kan draaien. En dat is ook het onderdeel wat je als laatste aandraait. In de remklauw laat je die boutachtige pilaar/pilaarachtige bout staan.
De handrem naar achter is de 'oplopende' = zelfbekrachtigende gok ik. Die andere helft berust op domme trekkracht vanaf de kabel. Nuttig leesvoer: https://www.volvoclub.org.uk/faq/Brakes....Adjustment
Wat wel s helpt is de begin en eindkant van de voering een beetje schuin wegvijlen.
Leg trouwens niet de oude remslang zo op je motorkap, remvloeistof vreet in luttele seconden door autolak.
De handrem naar achter is de 'oplopende' = zelfbekrachtigende gok ik. Die andere helft berust op domme trekkracht vanaf de kabel. Nuttig leesvoer: https://www.volvoclub.org.uk/faq/Brakes....Adjustment
Wat wel s helpt is de begin en eindkant van de voering een beetje schuin wegvijlen.
Leg trouwens niet de oude remslang zo op je motorkap, remvloeistof vreet in luttele seconden door autolak.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969