14 September 2022, 06:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 September 2022, 06:50 door Rin.)
Dank je voor de uitleg.
De nieuwe naald (B23A) bleek 0.1 mm dunner te zijn dan de oude.
Heb nog een tweede naald voor B230A voor een 740 besteld. Deze was identiek aan de eerste. Daarnaast nog een paar, maar die pasten niet onder in de zuiger.
Wanneer je de naald aanbrengt kun je deze gelijk met de rand aanbrengen of dieper in de zuiger. Dit blijkt geen invloed te hebben op het co gehalte.
De eerder door mij beschreven gaatjes in de naaldhouder en de verende werking zijn toch vreemd
Als je aan de naald trekt gaat er een gaatje open en kun je er doorheen blazen. Functie onduidelijk.
Hoe dan ook. Met de nieuwe naald en nieuwe sproeierzitting is de co nu van 8 naar 4 gegaan.
Ik weet niet of er een methode is die waarde nog lager te krijgen.
Gisteren met nog altijd slecht lopende en ook stationair zeer slecht het eigenlijke probleem gevonden. De pakking van het inlaatspruitstuk zat er in losse stukken met siliconenkit tussen gefrommeld.
Vreemd dat je dat zuigen niet hoort. Remmenspray bracht het mankement duidelijk hoorbaar door opkopende toeren.
De auto loopt nu prima! En dat na een maand durende zoektocht. Mocht jij of iemand anders een adres weten waar dikkere naalden te krijgen zijn, graag. Ik vind enkel gegevens over naalden en bijbehorende carb. Over dikte wordt niets vermeld.
De nieuwe naald (B23A) bleek 0.1 mm dunner te zijn dan de oude.
Heb nog een tweede naald voor B230A voor een 740 besteld. Deze was identiek aan de eerste. Daarnaast nog een paar, maar die pasten niet onder in de zuiger.
Wanneer je de naald aanbrengt kun je deze gelijk met de rand aanbrengen of dieper in de zuiger. Dit blijkt geen invloed te hebben op het co gehalte.
De eerder door mij beschreven gaatjes in de naaldhouder en de verende werking zijn toch vreemd
Als je aan de naald trekt gaat er een gaatje open en kun je er doorheen blazen. Functie onduidelijk.
Hoe dan ook. Met de nieuwe naald en nieuwe sproeierzitting is de co nu van 8 naar 4 gegaan.
Ik weet niet of er een methode is die waarde nog lager te krijgen.
Gisteren met nog altijd slecht lopende en ook stationair zeer slecht het eigenlijke probleem gevonden. De pakking van het inlaatspruitstuk zat er in losse stukken met siliconenkit tussen gefrommeld.
Vreemd dat je dat zuigen niet hoort. Remmenspray bracht het mankement duidelijk hoorbaar door opkopende toeren.
De auto loopt nu prima! En dat na een maand durende zoektocht. Mocht jij of iemand anders een adres weten waar dikkere naalden te krijgen zijn, graag. Ik vind enkel gegevens over naalden en bijbehorende carb. Over dikte wordt niets vermeld.