28 June 2022, 13:07
Je zou eigenlijk even na moeten gaan hoeveel volt je ontsteking nodig heeft. Vaak is dat maar 9 volt.
Bij starten gaat er even 12 volt naar de startmotor en naar de bobine en ontsteking om vervolgens als je de starter los laat de boel weer terug te laten gaan naar 9 volt.
Dan loopt eea via de resistor (weerstand). Vaak is daar iets los of gecorrodeerd oid.
Als je deze bypassed heb je kans dat je ontsteking en bobine het begeven. Deze zijn of voor 9 volt systeem met weerstand of voor 12 volt zonder weerstand.
Ik heb dat met mijn Rover ook gehad en op die manier de ontsteking en bobine omzeep geholpen. Nu een aftermarkt setje er in gedaan geschikt voor 12 volt.
Bij starten gaat er even 12 volt naar de startmotor en naar de bobine en ontsteking om vervolgens als je de starter los laat de boel weer terug te laten gaan naar 9 volt.
Dan loopt eea via de resistor (weerstand). Vaak is daar iets los of gecorrodeerd oid.
Als je deze bypassed heb je kans dat je ontsteking en bobine het begeven. Deze zijn of voor 9 volt systeem met weerstand of voor 12 volt zonder weerstand.
Ik heb dat met mijn Rover ook gehad en op die manier de ontsteking en bobine omzeep geholpen. Nu een aftermarkt setje er in gedaan geschikt voor 12 volt.

