14 February 2022, 22:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 February 2022, 22:33 door BartJu.)
Ik zie niet zo snel welk bouwjaar je hebt. Sloten zijn mogelijk nog wel te regelen, bv via de 'bangers' of anders sloop. Mogelijk ook nog 'nieuw' via forumsponsoren?
Of oproep in rubriek 'Gezocht'? Er zijn hier meerdere personen actief die heel veel hebben liggen en dat voor acceptabele prijzen aanbieden.
Wat betreft centrale vergrendeling, ik heb bv deze set in mijn 340 gebouwd. Meeste werk gaat wrs in de bedrading leggen zitten. Mogelijk is dat al voorbereid? Dan wordt het makkelijker. Was bij de 340 wel zo, alleen de motortjes waren doorgebrand. Moest wel de connectoren aanpassen. Geen sleutel meer nodig! (totdat de accu leeg is) of als je wil starten. Oudere auto's hebben soms wel centrale vergrendeling, maar alleen via 'activatie' van linkerportierslot met de sleutel.
Wat doet je sleutel trowuens wel/niet?
Past de sleutel erin? Hoe voelt de dan de draai aan, loopt ergens tegenaan, of gewoon zo zwaar dat je niet verder durft kracht te zetten? In laatste geval zou de wd40/slotspray wel een poging waard zijn.
O, ik zie dat tussen dat ik begon te tikken, ik weg geroepen werd en het af kon maken nog paar berichten geplaatst zijn...
Originele dop is vaak groen (ongelood, E95?) of rood (super, loodhoudend?). Kan dus wel kloppen die groene dop. Weet zo niet of je slot ook op slot moet draaien om sleutel te verwijderen, anders gewoon laten zo, voorlopig. (hoewel, met de prijzen van tegenwoordig...) Deurslot snap ik wel dat je liever werkend hebt.
Of oproep in rubriek 'Gezocht'? Er zijn hier meerdere personen actief die heel veel hebben liggen en dat voor acceptabele prijzen aanbieden.
Wat betreft centrale vergrendeling, ik heb bv deze set in mijn 340 gebouwd. Meeste werk gaat wrs in de bedrading leggen zitten. Mogelijk is dat al voorbereid? Dan wordt het makkelijker. Was bij de 340 wel zo, alleen de motortjes waren doorgebrand. Moest wel de connectoren aanpassen. Geen sleutel meer nodig! (totdat de accu leeg is) of als je wil starten. Oudere auto's hebben soms wel centrale vergrendeling, maar alleen via 'activatie' van linkerportierslot met de sleutel.
Wat doet je sleutel trowuens wel/niet?
Past de sleutel erin? Hoe voelt de dan de draai aan, loopt ergens tegenaan, of gewoon zo zwaar dat je niet verder durft kracht te zetten? In laatste geval zou de wd40/slotspray wel een poging waard zijn.
O, ik zie dat tussen dat ik begon te tikken, ik weg geroepen werd en het af kon maken nog paar berichten geplaatst zijn...
Originele dop is vaak groen (ongelood, E95?) of rood (super, loodhoudend?). Kan dus wel kloppen die groene dop. Weet zo niet of je slot ook op slot moet draaien om sleutel te verwijderen, anders gewoon laten zo, voorlopig. (hoewel, met de prijzen van tegenwoordig...) Deurslot snap ik wel dat je liever werkend hebt.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005