14 February 2022, 21:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 February 2022, 21:47 door Grey240Polar.)
(14 February 2022, 17:58)MirkoAnso schreef: Oja @Grey240Polar, over de tankdop; Ik kreeg de volvo vrijwel leeg mee. Dus bij de pomp stonden ik en mijn vrienden al snel te knungelen met de benzinedop. Er zit een slot op. We kregen de dop eraf; maar het is mij nog de vraag of dat is gelukt door het amateuristisch gedraai of dat de sleutel het wél echt deed. Na het tanken ("gooi er maar voor 50 euro in, ik weet niet of ie automatisch afslaat") was het moeilijk dichtdraaien. Ik: 'leg hem er maar een beetje op, het kan geen kwaad.' In de angst dat ik het nooit meer los kreeg.
Vraag: zijn deze doppen (groen) universeel? Kan ik dus gewoon eentje kopen zonder slot?
Tot slot las ik elders dat je sloten overeenkomen met het chassisnummer. Is dit zo bij de 240? Is dit te controleren? En is dat dan ook een optie om te kunnen nabestellen? Of is dit gewoon te duur en onnodig?
Zeg maar gewoon jij, hoor...
Het zou goed kunnen dat die dop al eens is vervangen door een universele. Als je nu zoekt op het onderdeelnr. dat Volvo voor deze dop opgeeft (1394835), dan kom je een hoop vervangers tegen van zo tussen de 5 en 15 euro (maar duurder kan ook).
Mijn 245 heeft onderstaande waarvan ik ook redelijk zeker weet dat die oorspronkelijk niet op de auto zat, maar hij past prima.
![[Afbeelding: Ci1t2gH.jpg?2]](https://i.imgur.com/Ci1t2gH.jpg?2)
![[Afbeelding: tbQlqGZ.jpg?2]](https://i.imgur.com/tbQlqGZ.jpg?2)
Ik heb ooit een Ford gehad, en dan ken je het merk Motorcraft voor originele Ford onderdelen wel.
Volvo Cars heeft weliswaar van 1999 tot 2010 onder Ford gevallen, dat is ruim nadat de laatste van de 200-serie van de band liep.
Wellicht herkent iemand deze dop?
Bij Skandix kun je een slot op basis van het VIN (= chassisnr.) laten bijmaken die past op de bestaande sleutel. Kennelijk zijn er documenten die slotnrs. koppelen aan het VIN. Voor jou niet interessant want er zitten geen sleutels bij.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47