13 February 2022, 13:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 February 2022, 13:44 door Marc1970.)
Het 240 slot is een simpel gevalletje met 8 op en neer schuifjes, geen chips of niks. Je haalt een cilinder uit de deur (twee schroeven en een schuifklem) en stuurt die op naar een handige sleutelmaker, bijvoorbeeld deze: http://www.keyprof.com/Sleuteldienst-Old...ervice.php of deze: https://desleutelmaker.nl/oldtimer-sleut...t%20slotje.
Dan heb je voortaan twee sleutels, dat is ook niet ideaal.
Ik heb wel een DAF deurslot nagemaakt bij een sleutel, door van twee één te maken, de schuifjes waren er in maar drie hoogtes die bij de inkepingen op de sleutel horen, en die kon ik makkelijk uit t slot halen. Ik vermoed dat een 240 slot iets moeilijker is maar niet veel.
Dit idee: http://todor.info/repair/e21lockrebuild.html Onderdelen kan je ook halen uit 740 sloten.
Wat nog zou kunnen is dat iemand ooit een sleutel heeft laten bijmaken die wel op het versleten contactslot past maar niet op de deursloten en dat de auto verkocht is met precies die sleutel.
Bij mijn 240 zat een asymmetrisch bijgemaakte sleutel, die maar op één manier paste. Gelukkig zaten er nog originele bij.
Dan heb je voortaan twee sleutels, dat is ook niet ideaal.
Ik heb wel een DAF deurslot nagemaakt bij een sleutel, door van twee één te maken, de schuifjes waren er in maar drie hoogtes die bij de inkepingen op de sleutel horen, en die kon ik makkelijk uit t slot halen. Ik vermoed dat een 240 slot iets moeilijker is maar niet veel.
Dit idee: http://todor.info/repair/e21lockrebuild.html Onderdelen kan je ook halen uit 740 sloten.
Wat nog zou kunnen is dat iemand ooit een sleutel heeft laten bijmaken die wel op het versleten contactslot past maar niet op de deursloten en dat de auto verkocht is met precies die sleutel.
Bij mijn 240 zat een asymmetrisch bijgemaakte sleutel, die maar op één manier paste. Gelukkig zaten er nog originele bij.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969