26 January 2022, 07:30
(25 January 2022, 21:42)Hondax schreef: Hoi!
Ik rij met een Volvo 940 2.0i geen snelheidswonder maar vind het een hele aangename wagen om mee te toeren. Nu stoor ik me wel aan mindere weggedrag, enorm overhellen hele soepele veerweg. En had graag geweten wat ik allemaal moet aanpassen om toch enigszins een moderner gevoel te krijgen?
Als ik lees dat andere (verlagings) veren heel wat helpen maar ook de wagen enorm stug maken maakt me dit ook enigszins bang aan een hobbelig rijgedrag te creeeren?
Helpt dan een nieuwe stabilisator stang meer tegen het overhellen of is dit dan te weinig tegen de slappe veren?
Mvg
Korneel
Door eigen ervaring (niet met de 900-serie, overigens) weet ik inmiddels dat dempers een erg groot verschil maken. Alleen al door op de achteras wat betere dempers te monteren (even ervan uitgaande dat de huidige veren niet zijn doorgezakt) kun je een totaal andere rijervaring creëren.
Ik zou zelf tegenwoordig in - voor je gevoel - kleine aanpassingen gaan veranderen. E.e.a. heeft best wel effect (en daarmee slijtage dus ook, onze Volvo's verlieten de fabriek niet zo deinerig als ze nu kunnen zijn).
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47