4 January 2022, 19:14
(4 January 2022, 14:46)Marc1970 schreef: Dat is een zeldzaam mooie verlichtingsstekker, dat is al een teken dat alles in en rond de stekker goed werkt en contact maakt! Je kan de werking van het relais voelen, er zit een stevige KLIK in. Maar ze gaan zelden stuk. Het relais is bedoeld om de belasting van de verlichtingsdraaiknop op het dashboard te verlichten (haha) maar die slijt uiteraard ook langzaam.
ER zit her en der wat wit corrosie poeder in je zekeringdoos, draai ze allemaal s een rondje om hun as. En deze gekleurde staafjes zijn van plastic en krimpen na 25 jaar warmte. De keramiek versie gaat nooit krimpen.
Bedankt Marc, ik heb de zekeringen allemaal rondgedraaid en zelfs het bovenste exemplaar (die volgens mij voor de "headlights" is) voor een nieuwe. Her en der wat contactvlakken vd zekeringenkast geschuurd met een schuurpapiertje. De zekeringenkast is al een keer vervangen incl zekeringen en is dus nog niet 25 jaar oud.
Helaas geen enkel effect.
De zekeringenkast is al een keer vervangen incl zekeringen en is dus nog niet 25 jaar oud
De klik in het relais voel ik wel, maar ervaar het niet niet als "stevig". Je moet goed opletten om iets te voelen.
Zijn er nog andere plekken waar ik kan zoeken?
Kan het te maken hebben met de licht schakelaar an zich of de bekabeling achter de tellerbak waar ik in heb lopen trekken?
groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2