4 January 2022, 13:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 January 2022, 13:58 door Kogelman.)
Sinds gisteren heb ik een vreemd probleem met de verlichting van mijn 240 (1988): alle verlichting voor- en achter doet het behalve het dimlicht. Ik heb gisteren de tellerbak er even uit gehaald om te kijken of er een kabel voor toerenteller aansluiting achter lag en ik heb de onderste mat incl die smalle metalen plaat op de bodem er even uit gehad om de bodem te inspecteren. Daarna alles weer teruggeplaatst. Zoals wel vaker hier genoemd zou het metalen kubusje bij het rempedaal schuldige kunnen zijn, smeltend plastic waardoor de aarde losraakt. Deze heb ik bekeken en met contactspray behandeld, maar ik zie er niets aan (zie; foto's). Het hielp niet. Toen zag ik boven de zekeringkast een zwevende zekering met paarse zekering die stuk was (foto) , geen idee waar die zekering voor dient. Ik ben (met stadslichten aan) naar mijn naar mijn garage gereden om zo'n paarse zekering te halen, deze geplaatst maar geen resultaat. Toen ik weer thuiskwam na het ritje naar de garage branden tot mijn verbazing de koplampen/dimlicht het opeens weer. Ik blij, alle verlichting deed het weer. Het zelfhelende vermogen vd Volvo dacht ik. Motor uit gezet en even later weer gestart, maar helaas: dimlicht deed het weer niet. Kortom: de lampen hebben het kortstondig weer even gedaan
Ik heb geen idee waar ik het verder in moet zoeken. Tips zijn welkom!
groet,
Kogelman
Ik heb geen idee waar ik het verder in moet zoeken. Tips zijn welkom!
groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2