10 November 2021, 14:04
Dank voor je antwoord!
Deze OMVL R90/E heeft geen vacuumaansluiting voor de vermogensvraag. De verdamper zit alleen aangesloten op het mengstuk en dat mengstuk zit direct voor de gasklep gemonteerd.
Ja, die luchtmassameter is enigszins kwetsbaar. De installatie bij mij is hetzelfde als op een origineel ingebouwde 240 van een vriend van me (Vialle AMS).
En ja, inderdaad, de stationairomloop zit op een andere plek aangesloten. Dat werkt eigenlijk heel erg naar behoren! Ik kan in mijn gaseenheid (Stag 100, soort van Vialle AMS. Dat is een regeling met een stappenmotor op de drooggaskraan a.d.h.v. de lambdasonde) zien dat het mengsel zich goed regelt zowel bij stationair en bij belasting. Wat mij betreft hoeft dat systeem dus niet afgedopt te worden. Integendeel: het is heel praktisch dat het stationairtoerental geregeld is.
De luchtmassameter is niet stuk bij mij. Ik heb ook geen foutcodes in de LH 2.4. Ik heb het signaal van de lamdbasonde meegelezen zowel op LPG en benzine en die is keurig. Ik vraag me eerder af of ik een (onbekende?) inlaatrestrictie heb, of dat de EZK de ontsteking misschien verlaat doordat er (onterecht?) detonatie wordt gedetecteerd.
Daarnaast ben ik opzoek naar ervaringen van mensen met deze motor-auto combinatie. Klopt dit langzame tempo en moet ik me niet aanstellen? Of moet ik verder zoeken?
Deze OMVL R90/E heeft geen vacuumaansluiting voor de vermogensvraag. De verdamper zit alleen aangesloten op het mengstuk en dat mengstuk zit direct voor de gasklep gemonteerd.
Ja, die luchtmassameter is enigszins kwetsbaar. De installatie bij mij is hetzelfde als op een origineel ingebouwde 240 van een vriend van me (Vialle AMS).
En ja, inderdaad, de stationairomloop zit op een andere plek aangesloten. Dat werkt eigenlijk heel erg naar behoren! Ik kan in mijn gaseenheid (Stag 100, soort van Vialle AMS. Dat is een regeling met een stappenmotor op de drooggaskraan a.d.h.v. de lambdasonde) zien dat het mengsel zich goed regelt zowel bij stationair en bij belasting. Wat mij betreft hoeft dat systeem dus niet afgedopt te worden. Integendeel: het is heel praktisch dat het stationairtoerental geregeld is.
De luchtmassameter is niet stuk bij mij. Ik heb ook geen foutcodes in de LH 2.4. Ik heb het signaal van de lamdbasonde meegelezen zowel op LPG en benzine en die is keurig. Ik vraag me eerder af of ik een (onbekende?) inlaatrestrictie heb, of dat de EZK de ontsteking misschien verlaat doordat er (onterecht?) detonatie wordt gedetecteerd.
Daarnaast ben ik opzoek naar ervaringen van mensen met deze motor-auto combinatie. Klopt dit langzame tempo en moet ik me niet aanstellen? Of moet ik verder zoeken?