8 October 2021, 19:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 October 2021, 19:02 door Grey240Polar.)
(7 October 2021, 18:55)940 station 1992 schreef: Bedankt voor jullie reacties/adviezen?
Helaas afgekeurd.
Nieuwe remschijf heeft te weinig aangrijpt slijtage van remblokken.
Heeft deze alleen bovenaan een randje en onderaan rand van de remschijf. Te weinig voor 50%.
Heb dat natuurlijk niet kunnen checken, mag er niet mee rijden, tenzij naar apk.
Heb overigens 4 nieuwe van TRW GDB1160. Gaan er van de week/volgende week in.
Ik blijf denken dat je probleem in de remklauw zit en dat deze gereviseerd of vervangen moet worden. Nieuwe blokken zijn nooit verkeerd.
Citaat:Snelheidsmeter, moet bij stilstand op 0 staan, staat nu constant op 80.
Is me vorige x verteld dat snelheidsmeter geen APK eis is...
Weet iemand wanneer ik de sensor demonteer van het achter differentieel, hij dan op nul staat?
Of andere manieren om op nul te krijgen?
De achteras zendt alleen pulsen als je rijdt. Je probleem kan daar dus niet zitten.
Alleen als pulsen ontvangen worden draaien de km/dag-teller en geeft de snelheidsmeter iets weer. Het feit dat hij op 80 km/u vast zit doet mij vermoeden dat de naald/draaispoel vast zit.
Even de unit uit het dashboard halen en dan de meter uit de unit. Niet aan de naald gaan zitten proberen te draaien, grote kans dat die afbreekt.
Citaat:Kabelbreuk is in verleden al eens gerepareerd, maar deed het toen nog steeds niet.
Zal ook dit eens bekijken/loshalen/visueel inspecteren...
Connectie bij achteras wordt ook vaak slecht. Is pas een topic over geweest, maar ook dat is te fixen.
Citaat:Rechter achterlicht unit is nu goed, keurmeester vertelde dat er een nieuwe op zit, maar oude is gewoon overgespoten met hoogglans blanke lak...Dan doelt hij waarschijnlijk op proplassen, want het echte puntlassen kan alleen met een puntlasapparaat. Met MIG/MAG kun je wel puntjes lassen, maar dat is meer voor het fixeren van het plaatje voor het echte werk begint.
En natuurlijk het laswerk...
Zal eens kijken voor een 2e poging of iemand anders laten doen.
Heb via de mail nog maar even gevraagd wat de specifieke laswerk eisen zijn mbt de apk.
Hij had het over naadloos, maar op een gegeven moment ook om de aantal mm puntlassen...
Waren niet echt eenduidig hierover?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47