30 September 2021, 23:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 September 2021, 23:37 door Marc1970.)
Hmm wat je nu hebt is wel een las maar niet erg herkenbaar in APK termen, het zijn geen proplassen en geen kettinglassen, erg makkelijk af te keuren dus. Ik zou het vlak slijpen en kijken wat er overblijft aan hechting. Dan nog s lekker dik erover heen.
Met die lasmachine kan je niet meer varieren dan 45 of 90 ampere? Dan zou ik m eerder op 90 zetten en de draad wat hoger ook, dan krijg je tenminste een goeie blob gesmolten ijzer in je las. Nu ligt alles er een beetje op.
Het idee van lassen is dat je beide plaatdelen smelt en tegelijkertijd nog wat gesmolten metaal toevoegt en alles in één dikke rups hecht. Het risico is wel dat het hele gesmolten zooitje er uit valt en je een gat overhoudt.
Voor dit soort kleine 'kijken en meten' dingen in rare hoeken zet ik geen lasbril op, je ziet niks met dat ding op en je kan geen kant op. Gewoon een veiligheidsbril, kijken waar je de toorts mikt, ogen dicht (en je hand zit er grotendeels voor) en knetteren maar. AFschermen met je andere hand werkt ook prima. Paracetamol voor het slapen gaan tegen de eventuele lasogen-pijn.
Met die lasmachine kan je niet meer varieren dan 45 of 90 ampere? Dan zou ik m eerder op 90 zetten en de draad wat hoger ook, dan krijg je tenminste een goeie blob gesmolten ijzer in je las. Nu ligt alles er een beetje op.
Het idee van lassen is dat je beide plaatdelen smelt en tegelijkertijd nog wat gesmolten metaal toevoegt en alles in één dikke rups hecht. Het risico is wel dat het hele gesmolten zooitje er uit valt en je een gat overhoudt.
Voor dit soort kleine 'kijken en meten' dingen in rare hoeken zet ik geen lasbril op, je ziet niks met dat ding op en je kan geen kant op. Gewoon een veiligheidsbril, kijken waar je de toorts mikt, ogen dicht (en je hand zit er grotendeels voor) en knetteren maar. AFschermen met je andere hand werkt ook prima. Paracetamol voor het slapen gaan tegen de eventuele lasogen-pijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969