29 September 2021, 21:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 September 2021, 05:55 door Grey240Polar.)
(29 September 2021, 10:18)BartJu schreef: Als niet las-kundige kan ik weinig bijdragen aan de technische adviezen.
Wel vraag ik me af hoe er zo een discreet gat ontstaat, terwijl de wijde omgevinng nog goed uit ziet. Dat er origineel al een naad/las, als ik de lijn aan de binnenzijde van de frontlangsbalk bekijk? Dei lijkt in verlengde van de voorzijde van het gat te liggen, maar dan op staande zijde. Is die balk niet uit een stuk gemaakt? Of is er wat materiaal tussenuit gehaald om de bocht te kunnen maken?
Hoedanook, als er origineel al een las aan de binnenzijde zou zitten, dan is dat wrs wel de reden dat daar vocht en vuil bleef bleef zitten.
Ik heb zelf geen hands-on experience met de 700/900 serie, maar als ik het onderstaande filmpje bekijk van iemand die (als ik het goed zie) in diezelfde kokerbalkbalk een gat gaat dichtlassen bij een 740, dan is dit vast één van die "bekende plekken" die elke auto op een gegeven moment wel krijgt.
Sowieso leuk om dat filmpje even te kijken.
Rond 5:00 maakt de YT-er de opmerking dat er oorspronkelijk een afwateringsgat zat waardoor juist vuil en water naar binnen is gekomen. En ja, als water de kans krijgt om enige lengte van tijd op een plek te blijven staan, of tussen lagen ijzer te komen, dan is dat hèt recept voor doorroesten van binnenuit.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47