16 June 2021, 15:49
Stiekem maak je behoorlijk kosten als het systeem draait.
Die kleine 100A (1150W, 1.6 pk) is wel het minimum dat je motor extra moet leveren (efficientie van motor, dynamo etc even als 100% beschouwd).
Dus brandstofverbruik stijgt (minstens?) net zo als met conventionele airco, maar dan met slechts een fractie van het rendement.
Dus net zo efficient als een touringcar gebruiken voor woon-werk-verkeer, en dan nog zonder carpoolen ook.
Die kleine 100A (1150W, 1.6 pk) is wel het minimum dat je motor extra moet leveren (efficientie van motor, dynamo etc even als 100% beschouwd).
Dus brandstofverbruik stijgt (minstens?) net zo als met conventionele airco, maar dan met slechts een fractie van het rendement.
Dus net zo efficient als een touringcar gebruiken voor woon-werk-verkeer, en dan nog zonder carpoolen ook.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

