9 June 2021, 15:07
ja precies, dan zou ik wel een combined unit in moeten inbouwen. Ik ben aan het mailen met het bedrijf over prijzen enzo.
Ze hebben blijkbaar ook iets nieuws, een simpelere variant op dit systeem (meer 'plug and play'), maar ik krijg nog meer info hierover.
Met dit bovenstaande systeem heb je wel minstens 2 TCT units nodig voor een beetje koeling, dus 40A extra dynamo capaciteit. Ik heb een standaard 55A dynamo. Geen idee hoeveel Ampère deze normaliter 'over' heeft, maar dan ga je al richting een 100A dynamo. Die zal wel wat meer vermogen wegnemen van de motor, maar dat doet een reguliere aircopomp ook.
Voordeel is natuurlijk wel dat dat je geen dure airco beurten nodig hebt, geen gasvulling, condensator e.d.
wel een 2e radiator plaatsen, maar er zijn vast al types die pasklaar zijn...
Ze hebben blijkbaar ook iets nieuws, een simpelere variant op dit systeem (meer 'plug and play'), maar ik krijg nog meer info hierover.
Met dit bovenstaande systeem heb je wel minstens 2 TCT units nodig voor een beetje koeling, dus 40A extra dynamo capaciteit. Ik heb een standaard 55A dynamo. Geen idee hoeveel Ampère deze normaliter 'over' heeft, maar dan ga je al richting een 100A dynamo. Die zal wel wat meer vermogen wegnemen van de motor, maar dat doet een reguliere aircopomp ook.
Voordeel is natuurlijk wel dat dat je geen dure airco beurten nodig hebt, geen gasvulling, condensator e.d.
wel een 2e radiator plaatsen, maar er zijn vast al types die pasklaar zijn...
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***