8 June 2021, 14:06
Hallo allemaal,
De zomer komt er weer aan, dus wie denkt er niet aan: Airco!
Ik was aan het neuzen naar aftermarket airco's (Deltamil bijvoorbeeld) en kwam deze site tegen:
http://www.top-cool.eu/nl/branches/autom...-fit-airco
Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft? (zie ook de installatie handleiding!)
Blijkbaar nieuwe (relatief) nieuwe techniek, met potentie denk ik.
Je sluit de koude slangen aan op je bestaande interieurradiator. Nadeel is dan dat het bestaande KVS circuit niet meer via de interieur loopt, dus je kan dan het interieur niet meer verwarmen met motorwarmte (en bij nood de motor niet meer extra koelen door de verwarming aan te zetten).
Maar de 'TCT' unit kan met een ompoolrelais ook gebruikt worden om te verwarmen staat er.
Wellicht heb je dan zwaardere dynamo nodig om in de extra vermogensvraag te voorzien.
Lijkt me best haalbaar allemaal...
De zomer komt er weer aan, dus wie denkt er niet aan: Airco!
Ik was aan het neuzen naar aftermarket airco's (Deltamil bijvoorbeeld) en kwam deze site tegen:
http://www.top-cool.eu/nl/branches/autom...-fit-airco
Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft? (zie ook de installatie handleiding!)
Blijkbaar nieuwe (relatief) nieuwe techniek, met potentie denk ik.
Je sluit de koude slangen aan op je bestaande interieurradiator. Nadeel is dan dat het bestaande KVS circuit niet meer via de interieur loopt, dus je kan dan het interieur niet meer verwarmen met motorwarmte (en bij nood de motor niet meer extra koelen door de verwarming aan te zetten).
Maar de 'TCT' unit kan met een ompoolrelais ook gebruikt worden om te verwarmen staat er.
Wellicht heb je dan zwaardere dynamo nodig om in de extra vermogensvraag te voorzien.
Lijkt me best haalbaar allemaal...
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***