Die JV4 verdeler is van een elektronische ontsteking met TDC sensor etc, hij is van binnen leeg en niet afstelbaar vermoed ik. Vandaar de bredere rotor en die zwarte plug in de verstelopening.
Die van het filmpje heeft alles, met een basisplaat die verschuift oiv vacuum en centrifugaalgewichtjes. Vandaar de 'losse' rotor. Je voelt als het goed is twee veertjes terug duwen.
Deze is uiteraard de verdeler waar je verder mee kan.
Je carburateur is van een 2.3 liter motor, de verdeler dan waarschijnlijk ook. Zoek ff het onderdeelnummer. Dat is al een goed begin, dat de verdeler past bij de cilinderinhoud.
Te arm is zeker niet ideaal, motor wordt er heet van en pingelt nog wat makkelijker. Misschien kan je de merktekens op de distributie nog s nakijken. Staat de verdeler goed op de aandrijfas? Is die 12 garden echt 12 graden?
7 is wel een goeie warmte voor Bosch bougies en LPG, tenminste mijn B230F deed t er jaren mee. Maar een iets koeler blijvende bougie zal geen kwaad kunnen, LPG is toch erg schone brandstof.
Die van het filmpje heeft alles, met een basisplaat die verschuift oiv vacuum en centrifugaalgewichtjes. Vandaar de 'losse' rotor. Je voelt als het goed is twee veertjes terug duwen.
Deze is uiteraard de verdeler waar je verder mee kan.
Je carburateur is van een 2.3 liter motor, de verdeler dan waarschijnlijk ook. Zoek ff het onderdeelnummer. Dat is al een goed begin, dat de verdeler past bij de cilinderinhoud.
Te arm is zeker niet ideaal, motor wordt er heet van en pingelt nog wat makkelijker. Misschien kan je de merktekens op de distributie nog s nakijken. Staat de verdeler goed op de aandrijfas? Is die 12 garden echt 12 graden?
7 is wel een goeie warmte voor Bosch bougies en LPG, tenminste mijn B230F deed t er jaren mee. Maar een iets koeler blijvende bougie zal geen kwaad kunnen, LPG is toch erg schone brandstof.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969