Voor LPG zou ik m gewoon op gehoor afstellen, beetje minder vervroeging tot ie netjes draait op de snelweg. High speed knocken deed mijn (redelijk versleten maar verder standaard) B20A ook, tot 120 liep die perfect, sneller begon ie gewoon te ratelen. Omdat ik een tijdje dacht dat ik m kon vervroegen tot de max.
LPG heeft een andere curve dan benzine, bij bepaalde rpm kan ie vroeger en bij andere moet ie juist weer later.
De Heron kop heeft niet zozeer een hogere compressie maar kan door een betere vorm vd verbrandingskamer beter lopen op 'laag' octaan benzine.
Radiale speling op het asje is van de centrifugaalveertjes onderin de verdeler denk ik.
LPG heeft een andere curve dan benzine, bij bepaalde rpm kan ie vroeger en bij andere moet ie juist weer later.
De Heron kop heeft niet zozeer een hogere compressie maar kan door een betere vorm vd verbrandingskamer beter lopen op 'laag' octaan benzine.
Radiale speling op het asje is van de centrifugaalveertjes onderin de verdeler denk ik.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969