Ik weet niet welk bouwjaar het betreft, maar hier vind je het schema voor een 1981er: http://www.240.se/litteratur/tp30316.pdf
Helaas zonder koplampwissers.
Wat je wel kunt zien is op pagina 102 e.v. (wisssewasjes-installlatie voorruit) dat zwart massa is, en bruin gebruikt wordt bij het terug zetten in thuispositie.
Kloppen de aansluiting van draadkleuren van de auto ter plekke met die van de motortjes? Dan zou ik aannemen dat het wel ou moeten werken.
Maar als 12v op de motortjes (rood-zwart) ook niets doet, dan zit het wrs wel in de motortjes.
Overigens nog steeds verstandig om even iets anders aan te sluiten: met een slecht contact (overgangsweerstand) in circuit kun je wel 12v meten, maar loopt er amper stroom. En het is de stroom die je nodig hebt om iets te laten werken. De 12v is vooral om de stroom te laten lopen, maar dan moet er geen hindernis in circuit zitten.
Mijne uit 1976 heeft af-fabriek wis/was op de (ronde) koplampen. Ik kan straks wel even kijken of ik een foto kan maken.
Maar geen garantie, ik heb de auto nu al bijna 15 jaar, maar heb die dingen nog nooit in actie gezien...
Helaas zonder koplampwissers.
Wat je wel kunt zien is op pagina 102 e.v. (wisssewasjes-installlatie voorruit) dat zwart massa is, en bruin gebruikt wordt bij het terug zetten in thuispositie.
Kloppen de aansluiting van draadkleuren van de auto ter plekke met die van de motortjes? Dan zou ik aannemen dat het wel ou moeten werken.
Maar als 12v op de motortjes (rood-zwart) ook niets doet, dan zit het wrs wel in de motortjes.
Overigens nog steeds verstandig om even iets anders aan te sluiten: met een slecht contact (overgangsweerstand) in circuit kun je wel 12v meten, maar loopt er amper stroom. En het is de stroom die je nodig hebt om iets te laten werken. De 12v is vooral om de stroom te laten lopen, maar dan moet er geen hindernis in circuit zitten.
Mijne uit 1976 heeft af-fabriek wis/was op de (ronde) koplampen. Ik kan straks wel even kijken of ik een foto kan maken.
Maar geen garantie, ik heb de auto nu al bijna 15 jaar, maar heb die dingen nog nooit in actie gezien...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005