2 July 2006, 11:19
Je kan ieder 4 cilinder module pakken. Als je de bedrading maar goed aansluit. Bedenk dat bij zo'n kastje een verdeler hoort met een hallgever. Het mooiste is dus een sloopauto te zoeken waar alles nog in zit. Dan pak je de verdeler en het kastje plus de bedrading samen.
Er zit geen verschil in de ontsteking bij gas of bij benzine. Bij gas ligt de ionisatiespanning (de spanning waarop de lucht in geleidng gaat) hoger dan bij benzine en de ontsteking zou op gas vroeger mogen ontsteken dan bij benzine. Het is iig wel erg belangrijk dat je bij een auto op LPG de ontsteking goed in orde hebt. Als je een aantal misfires achter elkaar hebt dan kan de complete uitlaat ontploffen. Er ontstaat dan een scheur in de demper. Onprettig als je het meemaakt. Het is mij een keer gebeurd.
Er zit geen verschil in de ontsteking bij gas of bij benzine. Bij gas ligt de ionisatiespanning (de spanning waarop de lucht in geleidng gaat) hoger dan bij benzine en de ontsteking zou op gas vroeger mogen ontsteken dan bij benzine. Het is iig wel erg belangrijk dat je bij een auto op LPG de ontsteking goed in orde hebt. Als je een aantal misfires achter elkaar hebt dan kan de complete uitlaat ontploffen. Er ontstaat dan een scheur in de demper. Onprettig als je het meemaakt. Het is mij een keer gebeurd.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl