6 March 2021, 11:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 March 2021, 09:25 door Grey240Polar.)
Dat treft...afgelopen dinsdag kwam de ANWB met dit bericht. Ze wil een discussie op gang brengen m.b.t. het legaal maken van ledverlichting in units die voor halogeen waren ontworpen (ook al blijkt dit al jaren geleden in gang gezet door een taskforce). De aanleiding hiervoor is een onderzoek door de ANWB (eigenlijk de ADAC) waarvan de resultaten en aanbevelingen in dit document zijn te vinden.
In de herfst vorig jaar heeft Osram toelating gekregen voor de "Night Breaker H7-LED" voor gebruik op de Duitse wegen (let wel: beperkt tot vrijgegeven voertuigen). In Duitsland is niet alleen het gebruik op de openbare weg van niet-goedgekeurde verlichting verboden, maar óók de verkoop.
Dit zet iig de deur op een kier, al kan het nog best lang duren dat e.e.a. helemaal is geregeld.
In de herfst vorig jaar heeft Osram toelating gekregen voor de "Night Breaker H7-LED" voor gebruik op de Duitse wegen (let wel: beperkt tot vrijgegeven voertuigen). In Duitsland is niet alleen het gebruik op de openbare weg van niet-goedgekeurde verlichting verboden, maar óók de verkoop.
Dit zet iig de deur op een kier, al kan het nog best lang duren dat e.e.a. helemaal is geregeld.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

