30 November 2020, 13:09
Voor iemand die graag een 242 wil hebben lijkt het mij geen hele onaardige auto. Als je zo'n auto voor een habbekrats had willen hebben had je er een jaar of 5 geleden een moeten kopen. Er zijn auto's waarvoor je 10.000 euro of meer betaalt terwijl alleen het chassisnummer nog bruikbaar is. Ondertussen zijn ze redelijk zeldzaam, voor de meeste andere 242's wordt veel meer gevraagd. Er zit wat werk aan, maar dat heb je vroeg of laat met iedere oude auto. Ik zie nergens dat het een schadeauto is geweest, het lijkt mij sowieso wel verstandig om goed te bekijken wat er mee aan de hand is. Als er meer punten slecht zijn dan op de foto's te zien is geeft dat misschien ruimte voor onderhandelen over de vraagprijs. Het bedrag waarvoor zo'n auto weggaat hangt vooral af van hoe graag de potentieele koper 'm wil hebben, en hoe graag de verkoper er vanaf wil. En in het beste geval blijft het bij die plekken rond de achterste spatborden lassen, wat lakbeschadigingen bijwerken, groot onderhoud en keuren en dan heb je een leuke belastingvrije klassieker op LPG.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997

