23 October 2020, 08:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 October 2020, 19:12 door Grey240Polar.)
Ik link je hier even naar de thread die ik ergens in 2016 had gestart met betrekking tot een FPR die niet meer goed werkte.
De motor liep bij koude start even te rijk en ook ik merkte op het moment van het gas intrappen kort inhouden van het toerental.
Lang verhaal kort: die FPR vertoonde niet de gebruikelijke symptomen van defect gaan en testjes leken hem uit te sluiten als veroorzaker. Tevens werd een foutcode maar heel af en toe gegenereerd, maar TOCH bleek de FPR de veroorzaker van mijn problemen te zijn.
Mijn advies zou dus zijn om deze met zekerheid uit te sluiten door een bekend goede FPR uit te proberen.
De luchtstroom door de olievulopening mag pulseren, maar niet blazen. Als je de opening bij draaiende motor met je vlakke hand dicht houdt mag je best wat voelen zolang er geen lucht met geweld langs geperst wordt.
De motor liep bij koude start even te rijk en ook ik merkte op het moment van het gas intrappen kort inhouden van het toerental.
Lang verhaal kort: die FPR vertoonde niet de gebruikelijke symptomen van defect gaan en testjes leken hem uit te sluiten als veroorzaker. Tevens werd een foutcode maar heel af en toe gegenereerd, maar TOCH bleek de FPR de veroorzaker van mijn problemen te zijn.
Mijn advies zou dus zijn om deze met zekerheid uit te sluiten door een bekend goede FPR uit te proberen.
De luchtstroom door de olievulopening mag pulseren, maar niet blazen. Als je de opening bij draaiende motor met je vlakke hand dicht houdt mag je best wat voelen zolang er geen lucht met geweld langs geperst wordt.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47