12 October 2020, 15:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 October 2020, 15:27 door Jordos.)
Bij het intrappen van het gaspedaal, bijvoorbeeld bij wegrijden of doorschakelen, houdt de B200F van mijn 240 heel even in. Erg vervelend bij het optrekken of bijvoorbeeld steken tijdens inparkeren. Ik moet nu eigenlijk een seconde of wat wachten tussen gasgeven en de koppeling laten komen. Verder loopt de motor eigenlijk prima en is het verbruik normaal.
Om dit euvel op te lossen heb ik vervangen: bougies (Bosch W7DC, elektrodeafstand 0.8mm), bougiekabels, rotor, verdeelkap, luchtfilter en de injectoren. Ook zijn de kleppen gesteld, gasklephuis schoongemaakt, massakabels losgehaald en gereinigd, computer uitgelezen; geen codes, en de compressie gemeten (1: 10.5, 2: 11, 3: 11, 4: 11 bar).
Ik ben door mijn ideeen heen, wie biedt?
Om dit euvel op te lossen heb ik vervangen: bougies (Bosch W7DC, elektrodeafstand 0.8mm), bougiekabels, rotor, verdeelkap, luchtfilter en de injectoren. Ook zijn de kleppen gesteld, gasklephuis schoongemaakt, massakabels losgehaald en gereinigd, computer uitgelezen; geen codes, en de compressie gemeten (1: 10.5, 2: 11, 3: 11, 4: 11 bar).
Ik ben door mijn ideeen heen, wie biedt?

Volvo 164 '70, handgeschakeld, Benz + LPG
Volvo 340 '86, handgeschakeld
Volvo 240 '92 Super Polar, handgeschakeld
Volvo 340 '86, handgeschakeld
Volvo 240 '92 Super Polar, handgeschakeld