30 June 2006, 17:13
Geruime tijd heb ik lopen tobben met twee langzaam leeglopende banden. Na een bezoekje aan Euromaster - velgen kaalgeschuurd en ingesmeerd, banden gevuld met stikstof - was het rechtsvoor opgelost maar linksachter was het alleen maar erger geworden: 2,5 bar was na een dag nog minder dan de helft. Bij Euromaster zeiden ze dat ik de velgen moest laten zandstralen, ze wilden er niet eens meer naar kijken.
Nu heb ik nog een vijfde Virgo als reservewiel, dus besloot ik die dan maar in te (laten) zetten. Zojuist heb ik de auto weer opgehaald bij de garage en wat bleek? Het reservewiel lag nog onaangetast op zijn plek, want ze hadden ontdekt dat er - je verzint het niet - een barcodestickertje op de rand van de band zat, en dat was dus de oorzaak van de lekkage...
Nu heb ik nog een vijfde Virgo als reservewiel, dus besloot ik die dan maar in te (laten) zetten. Zojuist heb ik de auto weer opgehaald bij de garage en wat bleek? Het reservewiel lag nog onaangetast op zijn plek, want ze hadden ontdekt dat er - je verzint het niet - een barcodestickertje op de rand van de band zat, en dat was dus de oorzaak van de lekkage...