13 September 2020, 21:54
Mocht er hier iemand geinteresseerd zijn in deze auto, zou ik ook zeker navragen wat precies de reden van verkoop is. Om uit te gaan van de bevinding van de garage dat de auto ook op benzine rijdt vindt ik ook opmerkelijk, als je liefhebber bent wil je dat graag zelf weten dus is het een kleine moeite om even te controleren. Die roestplekken zijn inderdaad bijgewerkt, wat op zich prima is. Ik vermoed dat de meeste plekken die op de foto's te zien zijn al gaten zijn als je de losse roest wegkrabt. Ik heb het idee dat de verkoper alle kosten die hij gemaakt heeft terug wil zien bij de verkoop, wat op zich begrijpelijk is, maar m.i. niet reeel. Als de motor slecht zou zijn geweest, was het m.i. verstandiger geweest om een andere motor te kopen, er zijn nog genoeg goede bruikbare B21-blokken te vinden. Als je daar wat pakkingen en keerringen van vernieuwt en een nieuwe distributieriem monteert ben je voor max. 500 euro aan materiaal ook klaar. Dan heb je nog 2500 euro over om de roest aan te pakken, de voorbumper op te poetsen en een plaatje voor de lichtschakelaar en een sierstrip voor onder het klokje te kopen, en je hebt een hele toonbare auto.
Op zich is het wel een leuke auto, mijn andere 244 heeft dezelfde kleur en is ruim een jaar ouder.
Op zich is het wel een leuke auto, mijn andere 244 heeft dezelfde kleur en is ruim een jaar ouder.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997