30 June 2006, 10:21
Ik heb een 245 DL bouwjaar 78 Amerikaans model met B21E. Een injectiemotor dus, met oorspronkelijk electronische ontsteking.
De vorige eigenaar heeft enorm lopen rotzooien, met name aan het electrische systeem. De electronische ontsteking is er tussenuit gehaald, de stroomverdeler zit nu rechtstreeks aangesloten op de bobine. Ontstekingstijdstip was zelfs statisch ingesteld aangezien de stroomverdeler intern behoorlijk roestig was. Schande. Liep heel onregelmatig.
Afijn, ik wil proberen om de configuratie weer origineel te krijgen. Nu mijn vragen:
- De originele stroomverdeler, een Bosch, heeft deze contactpuntjes of niet?
- En ook, waar zit de electronische aansturing? Ik heb rechts bij de bijrijdersplaats achter de bekleding een kast zitten die niet meer is aangesloten. Maar ook rechts vooraan net bij de voorlampen tegen de wielkast zit een klein kastje dat niet meer is aangesloten.
Kortom, een puzzeltje.
- Of zal ik maar direct een Lumenition electronische ontsteking inbouwen zoals beschreven op dit forum? http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=1769
De vorige eigenaar heeft enorm lopen rotzooien, met name aan het electrische systeem. De electronische ontsteking is er tussenuit gehaald, de stroomverdeler zit nu rechtstreeks aangesloten op de bobine. Ontstekingstijdstip was zelfs statisch ingesteld aangezien de stroomverdeler intern behoorlijk roestig was. Schande. Liep heel onregelmatig.
Afijn, ik wil proberen om de configuratie weer origineel te krijgen. Nu mijn vragen:
- De originele stroomverdeler, een Bosch, heeft deze contactpuntjes of niet?
- En ook, waar zit de electronische aansturing? Ik heb rechts bij de bijrijdersplaats achter de bekleding een kast zitten die niet meer is aangesloten. Maar ook rechts vooraan net bij de voorlampen tegen de wielkast zit een klein kastje dat niet meer is aangesloten.
Kortom, een puzzeltje.
- Of zal ik maar direct een Lumenition electronische ontsteking inbouwen zoals beschreven op dit forum? http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=1769