(15 May 2020, 16:07)Marc1970 schreef: De automaat is goed voor je rijstijl in de zin dat je er vloeiend van gaat rijden. Gasgeven heeft geen enkele zin, remmen is zonde van de snelheid.
En lekker in de file. Al dat gekoppel en heen en weer tussen 1 en 2....
Al moet het wel een fatsoenlijk lopen, want je hebt ook minder middelen om motor en snelheid te beinvloedn als de motor bokt, stokt of wil stoppen... Al is met 2000 rpm stationair dat laatste wrs niet het geval...
Bjina 15 jaar geleden werd ik uitgelachen door collega's: een automaat, waarom, je kunt toch schakelen?
Paar jaar later reden de meesten automaat, met adaptive cruisecontrol, en automatisch inparkeren. Bij de koffie trotse verhalen over al dat vernuft. Ik heb uiteraard gereageerd met Hoezo, je kunt toch zeker wel inparkeren?
Uiteraard kon men zich het eerdere commentaar op automaten niet meer voor de geest halen....

Maar ben benieuwd naar de plaatjes. Taunus is ook van type recht en hoekig, net als de Zweden hier, of de Russen waarin ik ben opgegroeid.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005