14 May 2020, 23:45
Hallo allemaal,
Ik ben Maarten, een 20 jarige HBO werktuigbouwkunde student en ik heb een Ford Taunus tc1 coupé 1600 L gekocht en ga die opknappen. Wacht, is dit wel het goede forum? Oh ja, dat project duurt mij een beetje te lang en ik wil deze zomer wel graag kunnen rijden en daarom ben ik eens gaan kijken voor een leuk autootje op LPG om goedkoop mee te rijden totdat de Ford af is. Ik kwam een Volvo 142 barnfind achtig iets tegen waar ik op reageerde en de eigenaar zei dat er heel veel laswerk aan zit, maar dat wou ik juist niet. Toen zei hij dat hij nog een 144 uit 1974 had staan, met APK die op LPG loopt die hij niet online had staan, omdat hij er in eerste instantie niet vanaf wou. Lang verhaal kort, ik heb de 144 voor 1250 euro gekocht en naar huis gereden. Direct al wat problemen ondervonden, zoals een stationair toerental van zo'n 2000 rpm en massa problemen met het linkerachterlicht en kleine dingetjes zoals gaten in de kofferbak zo groot als stroopwafels.
Het is een automaatbak wat ik dan een beetje jammer vindt, maar hij schakelt nog soepeler dan een nieuwe DSG bak, dus hij rijdt wel heel erg fijn. Ik ben niet van plan de Volvo enorm lang te houden, in principe tot de Ford klaar is, maar het leek me wel leuk om me een beetje te verdiepen in Volvo's en dan vooral de 140 serie, omdat Volvo's wel geweldige, onverwoestbare machines zijn en dat vindt ik wel interessant.
Ik hoop dat het me lukt wat foto's toe te voegen van de krokante, maar elegante 144.
Groet, Maarten
[img]file:///C:/Users/Maarten/Pictures/Ford%20Taunus/Volvo%20144%20(1).jpg[/img]
[img]file:///C:/Users/Maarten/Pictures/Ford%20Taunus/Volvo%20144%20(2).jpg[/img]
[img]file:///C:/Users/Maarten/Pictures/Ford%20Taunus/Volvo%20144%20(3).jpg[/img]
Ik ben Maarten, een 20 jarige HBO werktuigbouwkunde student en ik heb een Ford Taunus tc1 coupé 1600 L gekocht en ga die opknappen. Wacht, is dit wel het goede forum? Oh ja, dat project duurt mij een beetje te lang en ik wil deze zomer wel graag kunnen rijden en daarom ben ik eens gaan kijken voor een leuk autootje op LPG om goedkoop mee te rijden totdat de Ford af is. Ik kwam een Volvo 142 barnfind achtig iets tegen waar ik op reageerde en de eigenaar zei dat er heel veel laswerk aan zit, maar dat wou ik juist niet. Toen zei hij dat hij nog een 144 uit 1974 had staan, met APK die op LPG loopt die hij niet online had staan, omdat hij er in eerste instantie niet vanaf wou. Lang verhaal kort, ik heb de 144 voor 1250 euro gekocht en naar huis gereden. Direct al wat problemen ondervonden, zoals een stationair toerental van zo'n 2000 rpm en massa problemen met het linkerachterlicht en kleine dingetjes zoals gaten in de kofferbak zo groot als stroopwafels.
Het is een automaatbak wat ik dan een beetje jammer vindt, maar hij schakelt nog soepeler dan een nieuwe DSG bak, dus hij rijdt wel heel erg fijn. Ik ben niet van plan de Volvo enorm lang te houden, in principe tot de Ford klaar is, maar het leek me wel leuk om me een beetje te verdiepen in Volvo's en dan vooral de 140 serie, omdat Volvo's wel geweldige, onverwoestbare machines zijn en dat vindt ik wel interessant.
Ik hoop dat het me lukt wat foto's toe te voegen van de krokante, maar elegante 144.
Groet, Maarten
[img]file:///C:/Users/Maarten/Pictures/Ford%20Taunus/Volvo%20144%20(1).jpg[/img]
[img]file:///C:/Users/Maarten/Pictures/Ford%20Taunus/Volvo%20144%20(2).jpg[/img]
[img]file:///C:/Users/Maarten/Pictures/Ford%20Taunus/Volvo%20144%20(3).jpg[/img]
Ford Taunus tc1 coupé - 1973
Volvo 144 DL automatic - 1974
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Hanway RAW50 euro4 - 2018
Volvo 144 DL automatic - 1974
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Hanway RAW50 euro4 - 2018