26 April 2020, 20:18
Mijn 240 met B230F had een redelijk dom "Vialle for Volvo" LPG dampsysteem, met een vacuumgestuurd regelklepje in de drooggasslang. Geen idee waarom de regeling niet direct op de verdamper zat. Was een Poliauto. Standaard mengstuk op het gasklephuis, en nog wat extra slangen om de stationair regelklep ook LPG te geven.
En een afsluitklep om te voorkomen dat er LPG bij de gloeidraad vd LMM kwam bij omschakelen gas/benzine.
En geen lambda sonde maar een lambda fopper die altijd 1 doorgaf aan de ECU.
Bedrading heb ik nooit uitgezocht. Al met al een redelijk ingewikkeld systeem. Waar je niet al teveel pk mee wint (B230F heeft een lagere compressie).
En een afsluitklep om te voorkomen dat er LPG bij de gloeidraad vd LMM kwam bij omschakelen gas/benzine.
En geen lambda sonde maar een lambda fopper die altijd 1 doorgaf aan de ECU.
Bedrading heb ik nooit uitgezocht. Al met al een redelijk ingewikkeld systeem. Waar je niet al teveel pk mee wint (B230F heeft een lagere compressie).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969