De buitenste lagers vd steekas kan je heel goed beoordelen, pak het achterwiel beet en probeer het van de auto te trekken. Mag 0,2 mm speling op zitten of iets van die orde.
De steekaslagers in het dif (nou ja dat zijn eigenlijk de lagers waar het dif in draait) kunnen haast niet slijten, die drijven in de olie en worden nauwelijks belast (behalve waar ze voor gemaakt zijn namelijk ronddraaien).
Mijn 144 heeft een brommende achteras, brom stopt niet wanneer ik ermee uitrol (het is een automaat dus er staat altijd een zekere mate van druk op kroonwiel en pignon), en in de bocht naar links of rechts wordt het minder (kan niet onthouden welke). Dat heb ik aan het rijtje 'problemen aan het differentieel' toegevoegd en verder doet ie het er maar mee. Wordt niet erger.
Ik vind het ook een geweldige kleur!
De steekaslagers in het dif (nou ja dat zijn eigenlijk de lagers waar het dif in draait) kunnen haast niet slijten, die drijven in de olie en worden nauwelijks belast (behalve waar ze voor gemaakt zijn namelijk ronddraaien).
Mijn 144 heeft een brommende achteras, brom stopt niet wanneer ik ermee uitrol (het is een automaat dus er staat altijd een zekere mate van druk op kroonwiel en pignon), en in de bocht naar links of rechts wordt het minder (kan niet onthouden welke). Dat heb ik aan het rijtje 'problemen aan het differentieel' toegevoegd en verder doet ie het er maar mee. Wordt niet erger.
Ik vind het ook een geweldige kleur!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969