28 June 2006, 15:33
Jw240 schreef:de 960's hebben geen verdeelkap/bougiekabels. elke cylinder een eigen bobine, direct in de cylinderkop geschroefd.
motor is dor volvo zelf ontwikkeld (met hulp van porsche).
Daar is de 850 (5/6de deel van deze 6cil.) motor uit ontstaan destijds. Kijk ook maar eens naar de specs. Die van de 2.5 20V uit de 850 zijn ook (griezelig exact!) 5/6de deel van die 3.0 24V uit de 960. Dat die motor i.s.m. Porsche is ontwikkeld wist ik niet. Maar verbaast me niets.
thuur schreef:Ticcie schreef:maar je ziet op bijv. marktplaats wel relatief veel oudere 850's met veel km's en automaatbakproblemen.....
Meestal de PNP switch, al zit er wel eens een bak tussen die gereviseerd moet worden idd.
Gr :?
Vaak is het ook een questie van olie vervangen. Dat vergeten veel mensen bij een automaat nog wel eens. En ik heb me laten vertellen dat de ene bak bij 150.000 de geest geeft terwijl anderen doorgaan tot 300.000 of meer, welk merk je ook neemt. Daar schijnt weinig pijl op te trekken.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

