11 January 2020, 10:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 January 2020, 11:24 door Grey240Polar.)
Ik zou persoonlijk geen bezwaar tegen een link hebben, dan kunnen we iig zelf oordelen. Bedenk wel dat auto's meerdere keren van handen kunnen wisselen en dat de huidige verkopende partij dus niet per definitie schuldig is aan terugdraaien.
Ik heb tot nu toe twee 245's aangeschaft met een km-stand net boven de 2 ton, maar beiden waren benzinewagens die af-fabriek op een Nederlands kenteken hebben rondgereden en de conclusie "logisch" kregen bij de tellerstanden (RDW).
Edit: ik keek net op de site van de RDW naar mijn huidige 245 en die krijgt het oordeel "logisch".
Maarrrr... toen checkte ik de 245 die ik in 2018 hierop had ingeruild, en die krijgt nu het oordeel "onlogisch"
.
Ik zit nu dus eigenlijk min of meer in dezelfde situatie als JaapV want "onlogisch" betekent volgens de RDW dat er vanaf 1-1-2014 ergens een lagere stand genoteerd werd dan het jaar ervoor.
Toeval? Ik denk het niet. Kan een (tik)foutje zijn, natuurlijk, maar ik zou liever het zekere voor het onzekere nemen en het volledige tellerrapport opvragen.
Hoe zit dat eigenlijk bij auto's die op een latere leeftijd zijn geïmporteerd? Daar gaat vanaf de import toch ook de km-stand bijgehouden worden in een database? En dan zou je dat rapport toch ook kunnen opvragen, of mis ik hier iets?
Ik heb tot nu toe twee 245's aangeschaft met een km-stand net boven de 2 ton, maar beiden waren benzinewagens die af-fabriek op een Nederlands kenteken hebben rondgereden en de conclusie "logisch" kregen bij de tellerstanden (RDW).
Edit: ik keek net op de site van de RDW naar mijn huidige 245 en die krijgt het oordeel "logisch".
Maarrrr... toen checkte ik de 245 die ik in 2018 hierop had ingeruild, en die krijgt nu het oordeel "onlogisch"

Ik zit nu dus eigenlijk min of meer in dezelfde situatie als JaapV want "onlogisch" betekent volgens de RDW dat er vanaf 1-1-2014 ergens een lagere stand genoteerd werd dan het jaar ervoor.
Toeval? Ik denk het niet. Kan een (tik)foutje zijn, natuurlijk, maar ik zou liever het zekere voor het onzekere nemen en het volledige tellerrapport opvragen.
Hoe zit dat eigenlijk bij auto's die op een latere leeftijd zijn geïmporteerd? Daar gaat vanaf de import toch ook de km-stand bijgehouden worden in een database? En dan zou je dat rapport toch ook kunnen opvragen, of mis ik hier iets?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47