16 October 2019, 20:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 October 2019, 20:17 door Marc1970.)
Jazeker mooi. Ik denk dat je aftermarket injectie aansturing beter had laten zitten, met de Volvo computers zit je min of meer vast aan een snelheidssignaal, dat komt van de elektronische km teller (en dat weer van de achteras).
Verder weet ik niet of een 1993 kabelboom uit een 240 100% werkt voor de B230FK (die uit de 940 komt). Misschien is het beter dat je de 1979 manier de bekabeling aansluit (dat is al een heel gedoe) en de motor een eigen systeem terug geeft.
Maar er zijn meer mensen die 'nieuwe' motoren in Amazons, 140's en oude 240's hebben gebouwd, hopelijk kunnen die er meer over zeggen.
Ik kan praktisch niet verder helpen want te ver, maar succes ermee.
-edit- Zonder snelheidssignaal kan je er wel mee rijden, maar het geeft wat rare effecten bij gas loslaten en stationair.
Verder weet ik niet of een 1993 kabelboom uit een 240 100% werkt voor de B230FK (die uit de 940 komt). Misschien is het beter dat je de 1979 manier de bekabeling aansluit (dat is al een heel gedoe) en de motor een eigen systeem terug geeft.
Maar er zijn meer mensen die 'nieuwe' motoren in Amazons, 140's en oude 240's hebben gebouwd, hopelijk kunnen die er meer over zeggen.
Ik kan praktisch niet verder helpen want te ver, maar succes ermee.
-edit- Zonder snelheidssignaal kan je er wel mee rijden, maar het geeft wat rare effecten bij gas loslaten en stationair.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969