Test wel even of je een goed massapunt te pakken hebt. Dus met de zwarte draad op massa eerst even met de rode langs de zekeringen. Als je dan geen spanning krijgt moet je op zoek naar een beter massapunt. Meestal zitten er wat massa-aansluitingen aan de middenconsole. Zwarte draadjes met een oogje vastgeschroefd aan het metaal. Gebruik zo'n draadje maar. Heb je overigens de bewuste zekeringen al eens rondgedraaid in hun houdertje? Zekeringen oxideren vaak en maken dan niet goed contact. Een paar keer ronddraaien helpt dan vaak wel.
Als je zeker weet dat je een goed massapunt hebt omdat je dan wel spanning kunt meten op de zekeringen kun je weer meten aan de schakelaar.
Geen spanning betekent een fout vanaf de zekering naar de schakelaar.
En inderdaad: massa is een metalen deel van het chassis en om massa te meten gebruiken we de zwarte draad. Met rood meten we dan de plus.
Overigens, als je in de buurt van Zwolle woont kan ik je wel even daarmee helpen.
Als je zeker weet dat je een goed massapunt hebt omdat je dan wel spanning kunt meten op de zekeringen kun je weer meten aan de schakelaar.
Geen spanning betekent een fout vanaf de zekering naar de schakelaar.
En inderdaad: massa is een metalen deel van het chassis en om massa te meten gebruiken we de zwarte draad. Met rood meten we dan de plus.
Overigens, als je in de buurt van Zwolle woont kan ik je wel even daarmee helpen.
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)