5 April 2019, 23:21
(5 April 2019, 16:39)wd73 schreef: Grappig dat ik dit nu lees over een 165.
Wellicht gaat het over deze? (advertentie is weg nu) :
https://www.flickr.com/photos/govert1970/4586948065
Op de volgende site staat ie nog als 'te koop';
https://auto.aanbodpagina.nl/volvo-165-u...64-station
Dit is een aantal jaren mijn eigen auto geweest. (tijd geleden al hoor, rond 2004..2007 gok ik)
Toen ik 'm had, had ie nog een lederen interieur.
Het is inderdaad een 164 neus uit 1974 met B30E injectie i.c.m. de 3 traps automaat van Borg Warner (BW35)
Achterkant van een 245 uit ik geloof 1982
Uitgerust met Airco (niet werkend destijds)
Heb veel plezier gehad van de auto (vakanties naar frankrijk e.d.)
Mocht je nog vragen hebben over deze auto , misschien weet ik een antwoord.
Foto van de auto toen ie nog van de voorzitter van de zweedse volvovereniging was (hij heeft m ook gebouwd):
http://www.flickriver.com/photos/1266330...594217691/
Maar dan begrijp ik nog steeds niet hoe dat zit met die achterkant. Is nu alleen het deel waar de achterlichten in zitten vervangen voor modernere door ander plaatwerk erin te lassen of is het vanaf de A stijl een 245 met een 164 neus. Want dan is het geen 74er maar een 82er en dus niet belastingvrij. Waarom niet een 145 genomen met een 164 neus. Achterkant past ook veel beter bij de voorkant dan.
Een 82er verkopen als een belastingvrije 74er is strafbaar.

