2 December 2018, 17:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 December 2018, 08:56 door Grey240Polar.)
De huidige opzet onder mijn 245 zijn 14 mm veren i.c.m. standaard Sachs oliedempers.
Onbeladen staat de auto daar mooi recht mee en zakt beladen minder, maar ik rijd voornamelijk zonder lading. Daarmee heeft het veercomfort op slechte wegen een behoorlijke stap terug gedaan en zijn drempels vervelende dingen. Dit zijn de hoofdredenen dat ik terug wil naar een meer standaard opzet.
Wellicht doe ik er verstandig aan om toch naar 13 mm veren op zoek te gaan en dan te koppelen aan de Bilstein B6. Lijkt me een betaalbaar compromis.
Net als mijn vorige 245 heeft deze auto overigens nooit een LPG installatie gehad.
Edit: ik zit te denken aan de Sachs 996 312 veer. Deze is wat langer dan de huidige veer (435 mm i.p.v. 410 mm) en wellicht helpt dat ook om de achterkant op de goede hoogte te krijgen.
Edit 2: Inmiddels bestelling geplaatst voor de Sachs veren en i.p.v. de vast ingestelde B4 of B6 van Bilstein heb ik gekozen voor de instelbare Koni Sport.
Onbeladen staat de auto daar mooi recht mee en zakt beladen minder, maar ik rijd voornamelijk zonder lading. Daarmee heeft het veercomfort op slechte wegen een behoorlijke stap terug gedaan en zijn drempels vervelende dingen. Dit zijn de hoofdredenen dat ik terug wil naar een meer standaard opzet.
Wellicht doe ik er verstandig aan om toch naar 13 mm veren op zoek te gaan en dan te koppelen aan de Bilstein B6. Lijkt me een betaalbaar compromis.
Net als mijn vorige 245 heeft deze auto overigens nooit een LPG installatie gehad.
Edit: ik zit te denken aan de Sachs 996 312 veer. Deze is wat langer dan de huidige veer (435 mm i.p.v. 410 mm) en wellicht helpt dat ook om de achterkant op de goede hoogte te krijgen.
Edit 2: Inmiddels bestelling geplaatst voor de Sachs veren en i.p.v. de vast ingestelde B4 of B6 van Bilstein heb ik gekozen voor de instelbare Koni Sport.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47