2 December 2018, 12:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 December 2018, 13:23 door Marc1970.)
Haha, het is onvermijdelijk dat iedereen zo'n zooitje maakt van de onoverzichtelijke Volvo onderdelenwereld. Maar de 12,7 is dun voor de estate, en het verschil van 0,2 mm t.o. standaard wordt gecompenseerd door actieve werking vd Nivomats.
Het verschil in hoogte van die 0,2 mm veerdiameter (tussen werkende en kapotte Nivomats) is 50 mm, lijkt mij veel maar goed, vlgs IPD: https://www.ipdusa.com/techtips/10024/wh...-have-them
Volgens mij zijn beide Bilsteins passieve niet-instelbare schokbrekers, en gaat je achterkant hoedanook wat zakken.
Ik vond mijn 240 ook te laag (LPG tank), maar was zeer tevreden over de waggelende standaard vering en demping, dus ik heb er 2 cm blokjes onder gelegd. Ik heb de veerdiameter toen s gemeten, ik kwam op een relatief schoon stukje uit op 13,1 mm, standaard dus. Deze standaard vering heeft zelfs een rekenfoutje van 500 kg straatstenen overleefd.
Het verschil in hoogte van die 0,2 mm veerdiameter (tussen werkende en kapotte Nivomats) is 50 mm, lijkt mij veel maar goed, vlgs IPD: https://www.ipdusa.com/techtips/10024/wh...-have-them
Volgens mij zijn beide Bilsteins passieve niet-instelbare schokbrekers, en gaat je achterkant hoedanook wat zakken.
Ik vond mijn 240 ook te laag (LPG tank), maar was zeer tevreden over de waggelende standaard vering en demping, dus ik heb er 2 cm blokjes onder gelegd. Ik heb de veerdiameter toen s gemeten, ik kwam op een relatief schoon stukje uit op 13,1 mm, standaard dus. Deze standaard vering heeft zelfs een rekenfoutje van 500 kg straatstenen overleefd.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969