25 November 2018, 08:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 November 2018, 08:30 door Grey240Polar.)
Was het maar zo simpel... maar dit had ik al uitgesloten.
Ik kan me niet voorstellen dat die bus a.g.v. de speling nog kan bewegen als de moer er met de voorgeschreven 85 Nm op wordt vastgezet, bovendien heb ik dit al uitgeprobeerd i.c.m. tyrapje als opvulling tussen bout en oog èn vastgezette moer.
Ik weet dat er bij de proefrit een zeer doorgezakte vering en deinerige (versleten) loadadjusters (o.i.d.) onder zaten die voor verkoop zijn vervangen door verzwaarde veren en Sachs dempers.
Zou het kunnen dat deze auto lang heeft rondgereden met veel meer kracht op de bevestigingspunten van de dempers die nu door het grotendeels wegvallen ervan zich zou kunnen uiten in materiaal-stress geluiden van binnenuit de bout of kokerbalk of is dit wat vergezocht?
Ik kan me niet voorstellen dat die bus a.g.v. de speling nog kan bewegen als de moer er met de voorgeschreven 85 Nm op wordt vastgezet, bovendien heb ik dit al uitgeprobeerd i.c.m. tyrapje als opvulling tussen bout en oog èn vastgezette moer.
Ik weet dat er bij de proefrit een zeer doorgezakte vering en deinerige (versleten) loadadjusters (o.i.d.) onder zaten die voor verkoop zijn vervangen door verzwaarde veren en Sachs dempers.
Zou het kunnen dat deze auto lang heeft rondgereden met veel meer kracht op de bevestigingspunten van de dempers die nu door het grotendeels wegvallen ervan zich zou kunnen uiten in materiaal-stress geluiden van binnenuit de bout of kokerbalk of is dit wat vergezocht?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

