8 November 2018, 19:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2018, 19:41 door Grey240Polar.)
Inmiddels ruim 600 km verder. Uiteraard is de speling op het LA-wiel er niet minder op geworden, dus dat aandachtspunt blijft, maar het lijkt mij niet de oorzaak van het geluid. Er zijn ook geen rommelende lager geluiden o.i.d.
Het geluid dat ik hoor treedt altijd op in beweging maar is niet echt afhankelijk van de snelheid. Boven de 50 km/u is het geluid er vermoedelijk ook maar verdrinkt het in de andere geluiden van het rijden.
Daarnaast ben ik pas op vakantie geweest en had ik een behoorlijke lading bij me. Dat heeft geen enkele invloed op het geluid.
Bochten naar links of rechts: geen invloed op het geluid. Meestal is dat bij een lager wel zo.
Het geluid lijkt op een gedempt metaal op metaal geluid, dus wsl. niet het pompje in de tank.
Vandaag nog eens de tank vol gegooid en het geluid is daarna toch wel het meest prominent aanwezig. Ik ben eens onder de auto gaan liggen bij de achteras en de carrosserie eens wat heen en weer geduwd, maar het komt toch echt wel uit de tank. Ik heb bij mijn vorige 245 de sender unit en intank-pomp vervangen, dus ik weet hoe e.e.a. daarbinnen uit ziet, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen wat het zou moeten zijn, temeer omdat de benzinemeter geloofwaardige niveau's weergeeft.
Ik zou hooguit (bijna) denken dat er een anti-klots-schot los zit... Ik denk dat ik binnenkort toch eens het afdekplaatje in de vloer van de laadruimte licht om de bovenkant van de sender unit te inspecteren.
Het geluid dat ik hoor treedt altijd op in beweging maar is niet echt afhankelijk van de snelheid. Boven de 50 km/u is het geluid er vermoedelijk ook maar verdrinkt het in de andere geluiden van het rijden.
Daarnaast ben ik pas op vakantie geweest en had ik een behoorlijke lading bij me. Dat heeft geen enkele invloed op het geluid.
Bochten naar links of rechts: geen invloed op het geluid. Meestal is dat bij een lager wel zo.
Het geluid lijkt op een gedempt metaal op metaal geluid, dus wsl. niet het pompje in de tank.
Vandaag nog eens de tank vol gegooid en het geluid is daarna toch wel het meest prominent aanwezig. Ik ben eens onder de auto gaan liggen bij de achteras en de carrosserie eens wat heen en weer geduwd, maar het komt toch echt wel uit de tank. Ik heb bij mijn vorige 245 de sender unit en intank-pomp vervangen, dus ik weet hoe e.e.a. daarbinnen uit ziet, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen wat het zou moeten zijn, temeer omdat de benzinemeter geloofwaardige niveau's weergeeft.
Ik zou hooguit (bijna) denken dat er een anti-klots-schot los zit... Ik denk dat ik binnenkort toch eens het afdekplaatje in de vloer van de laadruimte licht om de bovenkant van de sender unit te inspecteren.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47