22 September 2018, 17:43
Omdat ik mijn bedieningspaneel er toch uit had liggen heb ik even gekeken waarom de verlichting [meteen onder het pennenbakje] het niet doet. Ik moet steeds op de tast de juiste knop zoeken in het donker en daar heb ik een beetje genoeg van. Vooral mijn alarmlichten wil ik meteen kunnen vinden.
Ik zie dat er ten opzichte van mijn servicehandboek [1984] verschillen zijn met mijn auto uit 1991. In de tekening staan drie lampjes op een rij. In mijn auto zie ik vooralsnog alleen een lampje in het midden. Deze lijkt via een soort spiegelend kunststof balkje het licht over de breedte van het bedieningspaneel te verstrooien. Als ik het lampje eruit haal zie ik een LEDje dat gewoon brandt. Het spiegelbalkje werkt alleen niet i.c.m. dit lampje.
Een gloeilampje brandt ook maar ik zie geen licht op mijn bedieningspaneel ...
Mijn vragen
- Klopt het dat er maar één lampje boven de bedieningselementen zit of zijn er drie nodig?
- Is er misschien een speciaal lampje nodig dat i.c.m. het spiegelbalkje het licht wel goed verspreid?
Ik ben benieuwd of er ook nog mensen niet op de VKB zitten ; )
Groet van Niek
Ik zie dat er ten opzichte van mijn servicehandboek [1984] verschillen zijn met mijn auto uit 1991. In de tekening staan drie lampjes op een rij. In mijn auto zie ik vooralsnog alleen een lampje in het midden. Deze lijkt via een soort spiegelend kunststof balkje het licht over de breedte van het bedieningspaneel te verstrooien. Als ik het lampje eruit haal zie ik een LEDje dat gewoon brandt. Het spiegelbalkje werkt alleen niet i.c.m. dit lampje.
Een gloeilampje brandt ook maar ik zie geen licht op mijn bedieningspaneel ...
Mijn vragen
- Klopt het dat er maar één lampje boven de bedieningselementen zit of zijn er drie nodig?
- Is er misschien een speciaal lampje nodig dat i.c.m. het spiegelbalkje het licht wel goed verspreid?
Ik ben benieuwd of er ook nog mensen niet op de VKB zitten ; )
Groet van Niek
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]