22 June 2006, 17:50
Klopt....
En ik ben daar ook al fanatiek mee bezig geweest.. En ik heb onderschat wat de relatie tussen de ontsteking en het mengsel waard is. Met een onjuiste ontsteking kan je het mengsel niet goed krijgen ! Maar met een optimaal afgestelde ontsteking krijg je de auto onmogelijk gestart. De verdeler is een compromis van hier tot diep in Zweden. Ik heb een startveld gemaakt (500 toeren, geen onderdruk) en als de motor daarvoorbij loopt dan gaat alles naar een betere instelling toe. Tijdens het lopen zal de motor nooit terugkeren naar de startsituatie.
Maar nu ik 20Kv aan den lijve heb gevoeld weet ik wat het waard is. Wacht even met het bestellen van dure 123-rotorhuizen. Ik ben druk bezig om een tekening van een stand-alone ontstekingssyteem te krijgen. En dan ben je voor rond de 150-200 euro klaar en ken je de auto niet meer terug.
En ik ben daar ook al fanatiek mee bezig geweest.. En ik heb onderschat wat de relatie tussen de ontsteking en het mengsel waard is. Met een onjuiste ontsteking kan je het mengsel niet goed krijgen ! Maar met een optimaal afgestelde ontsteking krijg je de auto onmogelijk gestart. De verdeler is een compromis van hier tot diep in Zweden. Ik heb een startveld gemaakt (500 toeren, geen onderdruk) en als de motor daarvoorbij loopt dan gaat alles naar een betere instelling toe. Tijdens het lopen zal de motor nooit terugkeren naar de startsituatie.
Maar nu ik 20Kv aan den lijve heb gevoeld weet ik wat het waard is. Wacht even met het bestellen van dure 123-rotorhuizen. Ik ben druk bezig om een tekening van een stand-alone ontstekingssyteem te krijgen. En dan ben je voor rond de 150-200 euro klaar en ken je de auto niet meer terug.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl