17 April 2018, 07:07
De pomp zet je op tijd met een klok, als je alleen de pomp hebt losgeschroefd en de distributie heb laten zitten, zet je eerst de auto op tijd, daarna pomp monteren en dan pas de auto op het vliegwielteken op 0 zetten, een klok in het midden van de verstuiverleidingen op de pomp zetten, en pomp langzaam draaien tot de meter begint te bewegen, kijk goed op de meter zodat je een uitslag hebt van 2mm (de grootste uitslag hebt). Dan de meter op 0 stellen, nu zeer langzaam de motor verdraaien tot je een verdraaiing hebt van 25mm op het vliegwiel )voor BDP, staat een merkteken als het goed is. Wederom klok op 0 stellen, nu de pomp langzaam (tegen de klok in) verdraaien tot de meter 0.65-0.73 aangeeft bij een D24 van voor '86, D24 na '86 moet op 0.77-0.85 staan. Alle turbomodellen hebben andere inspuitmomenten, dus let hier goed op.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983

