31 December 2017, 13:33
Eventjes een doodgebloed topic wakkerschudden:
Nét mijn rolhoes opgespannen, na eerst het "mechaniek" goed bestudeerd te hebben.
Nadat ik alles uit elkaar had kwam ik erachter dat ik het makkelijker had kunnen doen:
Palletje uit de linker houder drukken, kapje kan eraf, eventueel een boutje gebruiken aan de andere kant om de as naar buiten te houden om meer ruimte te hebben.
Dan valt er achter het kapje een plaatje met een zogenaamde borst uit en een veertje, onthoud de volgorde.
De as heeft nu zoveel ruimte aan de rechterkant dat je de as een stukje uit kunt drukken en met van het daar achtergebleven kapje de as in de richting van de pijl kunt draaien (wind <---->) totdat je denkt genoeg spanning te hebben , bij mij een stuk of zes slagen vanuit ontspannen positie.
As met kapje aan de kant waar je het had laten zitten weer terugduwen in de positie en de bout weer tegen het metaal van de as en weer door naar de andere kant.
As zover mogelijk doordrukken tot je het kapje met de openingen voor de borgpin weer in lijn hebt met het sleufje in de houder.
Pinnetje terugdrukken en : PRESTO !
E.e.a. werkt natuurlijk alleen maar als de veer niet gebroken is ;-)
Nét mijn rolhoes opgespannen, na eerst het "mechaniek" goed bestudeerd te hebben.
Nadat ik alles uit elkaar had kwam ik erachter dat ik het makkelijker had kunnen doen:
Palletje uit de linker houder drukken, kapje kan eraf, eventueel een boutje gebruiken aan de andere kant om de as naar buiten te houden om meer ruimte te hebben.
Dan valt er achter het kapje een plaatje met een zogenaamde borst uit en een veertje, onthoud de volgorde.
De as heeft nu zoveel ruimte aan de rechterkant dat je de as een stukje uit kunt drukken en met van het daar achtergebleven kapje de as in de richting van de pijl kunt draaien (wind <---->) totdat je denkt genoeg spanning te hebben , bij mij een stuk of zes slagen vanuit ontspannen positie.
As met kapje aan de kant waar je het had laten zitten weer terugduwen in de positie en de bout weer tegen het metaal van de as en weer door naar de andere kant.
As zover mogelijk doordrukken tot je het kapje met de openingen voor de borgpin weer in lijn hebt met het sleufje in de houder.
Pinnetje terugdrukken en : PRESTO !
E.e.a. werkt natuurlijk alleen maar als de veer niet gebroken is ;-)

