27 August 2017, 23:10
(27 August 2017, 20:28)Marc1970 schreef: Ik vind hem ook heel mooi, oranje is te gek, en zeker de moeite waard. Zelfs de spatborden* hangen er nog aan. *Spatlappen bedoel ik. Deze auto's zijn voor weinig rijdend te houden, helemaal als je er zelf wat van wilt leren. Als je er nog s een schakelbak in laat zetten, kan ie gewoon 120 zonder je oren te verdoven.
In deze leeftijd is 'geen roest' meestal het gevolg van renovaties, al dan niet degelijk uitgevoerd. Sommige auto's worden gerenoverfd. Zou ik nog s heel goed naar kijken. Een APK laten doen is ook een goed begin, bij een garage waar je mee mag lopen, kan je alles rustig bekijken en dan heb je een lijstje met minimum eisen.
De recente 240 heeft dezelfde carrosserie, die onderrand zou je zelfs uit een 140 kunnen halen. Goedkope optie is de sierlijst eraf halen, roest wegkrabben, gaten vullen met polyesterplamuur, verven met een kwastje, de hele kier rond de voorruit volblubberen met bitumen (Tixophalt) of montagekit en verder met het rijdend maken. Roest komt elke twee jaar terug, recept herhalen.
Als je er al mee gereden hebt, vind ik de prijs prima. Heeft deze voorruit verwarming? Toemaar. Dat zal je niet zo gauw terug vinden in een nieuwe.
Hallo Mark,
Het werd mij een te groot restauratie project.
De roest bij de voorruit was niet het enigste, een waslijst onderhoud en laswerk.
Dat kan ik niet zelf en dus in totaal met alle andere reparaties te duur.
Ik heb de aankoop afgezegd in overleg met de verkoper.
Ga weer opzoek naar een nieuw project.

