23 August 2017, 13:11
Wij hebben een hele tijd de 242 op LPG gereden, ook tijdens de overgangsregeling (dus volle pond betalen). Als je veel rijd is het nog steeds redelijk goedkoop rijden op gas.
Toen de kleine op komst was is de wat minder praktische 242 toch hobby auto geworden. Wel comfortabel en niet al te duur, maar een maxicosi worsteling op de achterbank lijkt is erg irritant als dat moet met een anderhalve meter lange deur in je rug.
Toen is er een fabia op G3 bij gekomen. Op zich prima. Maar stuk minder comfort (hoop herrie @130km/h) en reken op 1op12/13. Een 940 op G3 is dan wel een stuk duurder maar wel zo comfortabel. Of anders gewoon een BMW of Superb of Octavia op Diesel. Die moderne muslimotortjes op gas is toch niet echt heel prettig op gas vind ik achteraf. En aan die Fabia heb ik echt geen zin om te sleutelen (winterbanden wissel ken net), wat bij een 940 wel makkelijker en leuker is.
Gewoon een dampgasinstallatie inbouwen, of een gebruikte via volvo-adresjes waar ze uitgebouwd zijn de afgelopen jaren, moet onder de 1000 lukken lijkt me.
Dan moet je wel zeker weten dat de koets goed is en je er wat langer mee blijft doorrijden, want op de markt zijn ze op gas (gezien de overgangsregeling) minder aantrekkelijk.
Toen de kleine op komst was is de wat minder praktische 242 toch hobby auto geworden. Wel comfortabel en niet al te duur, maar een maxicosi worsteling op de achterbank lijkt is erg irritant als dat moet met een anderhalve meter lange deur in je rug.
Toen is er een fabia op G3 bij gekomen. Op zich prima. Maar stuk minder comfort (hoop herrie @130km/h) en reken op 1op12/13. Een 940 op G3 is dan wel een stuk duurder maar wel zo comfortabel. Of anders gewoon een BMW of Superb of Octavia op Diesel. Die moderne muslimotortjes op gas is toch niet echt heel prettig op gas vind ik achteraf. En aan die Fabia heb ik echt geen zin om te sleutelen (winterbanden wissel ken net), wat bij een 940 wel makkelijker en leuker is.
Gewoon een dampgasinstallatie inbouwen, of een gebruikte via volvo-adresjes waar ze uitgebouwd zijn de afgelopen jaren, moet onder de 1000 lukken lijkt me.
Dan moet je wel zeker weten dat de koets goed is en je er wat langer mee blijft doorrijden, want op de markt zijn ze op gas (gezien de overgangsregeling) minder aantrekkelijk.