23 August 2017, 11:48
Ik overweeg om LPG in te laten bouwen. Ik wil de wagen gaan gebruiken voor m'n woon- werkverkeer en dat is me met 1200km per maand te duur op benzine. Ik maak daarnaast nog aardig wat privé kilometers en kom dan uit op zo'n 23000km per jaar. Ik merk dat ik sinds ik deze wagen heb flink wat euro's per maand kwijt ben aan brandstof. Ik trek 't financieel wel, maar het is ook leuk om af en toe nog wat spaargeld over te houden voor andere dingen.
Nadeel: belasting wordt anderhalf keer verdubbel t.o.v. wat ik nu betaal. Technische nadelen of punten waar ik op moet letten?
Inbouwkosten? Ik kom na een snelle zoektocht uit op een bedrag van 1000,-. Is dat reeël?
Ik ben natuurlijk ook andere opties aan 't bekijken, zoals de aanschaf van een 940 op G3. Dat scheelt een paar tientjes in belastingcenten. Het idee om afscheid te nemen van de 240 vind ik uiteraard minder fijn.
Een pre-1977 140/240? Belastingvrij. Kan in de kosten gaan lopen qua onderhoud. Ik moet helaas veel laten doen door de garage en heb maar een bescheiden portemonnee.
Als ik het puur vanuit financieel oogpunt bekijk zou een compleet andere wagen (niet-Volvo) ook tot de mogelijkheden kunnen behoren. Dan kom je al gauw uit bij de usual suspects.. lichte hatchbacks. De Aygo's, C1's enz. Daar begin ik niet aan.
Iets zwaarder, Skoda o.i.d. op diesel of LPG. Tja.. eigenlijk wil ik gewoon Volvo blijven rijden, ook al zou dit financieel de beste keuze zijn.
Nadeel: belasting wordt anderhalf keer verdubbel t.o.v. wat ik nu betaal. Technische nadelen of punten waar ik op moet letten?
Inbouwkosten? Ik kom na een snelle zoektocht uit op een bedrag van 1000,-. Is dat reeël?
Ik ben natuurlijk ook andere opties aan 't bekijken, zoals de aanschaf van een 940 op G3. Dat scheelt een paar tientjes in belastingcenten. Het idee om afscheid te nemen van de 240 vind ik uiteraard minder fijn.
Een pre-1977 140/240? Belastingvrij. Kan in de kosten gaan lopen qua onderhoud. Ik moet helaas veel laten doen door de garage en heb maar een bescheiden portemonnee.
Als ik het puur vanuit financieel oogpunt bekijk zou een compleet andere wagen (niet-Volvo) ook tot de mogelijkheden kunnen behoren. Dan kom je al gauw uit bij de usual suspects.. lichte hatchbacks. De Aygo's, C1's enz. Daar begin ik niet aan.
Iets zwaarder, Skoda o.i.d. op diesel of LPG. Tja.. eigenlijk wil ik gewoon Volvo blijven rijden, ook al zou dit financieel de beste keuze zijn.
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 - verkocht
244 GLT '84
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 - verkocht
244 GLT '84