Choken is normaal voor een carburateur, omdat er altijd benzine op de relatief koude wanden vd inlaat neerslaat. Starten, choke meteen terugduwen tot het toerental weer zakt tot iets boven normaal, wegrijden, bij het eerste stoplicht nog eens luisteren naar het toerental en zo nodig terugduwen. In warm weer zou je er in 500 meter vanaf moeten zijn.
Acceleratie zou instant moeten zijn, de carburateur heeft daarvoor een mengsel-verrijking (bij wijze van acceleratiesproeier). De olie bovenin de carb regelt dat, samen met een demper. Bijvullen langs het gele dopje. Alles vanaf rijwielolie kan erin, hoe dikker de olie hoe meer verrijking.
Die 8 zitten er 2x2 van in de reactiestangen, precies. Het scheef inveren (als dat heel ver gaat, met een caravan er achter of zo) kan de achteras uit lijn duwen en dan loopt de aandrijfas ook niet meer zoals-ie bedoeld is. Dat kan dreunen. Maar dan zijn we al aardig scheef.
In de aandrijfas zitten ook 2 of 3 cardankoppelingen, pak de as weerskanten beet en probeer ze uit te 'wringen'. Mag nul speling op zitten.
De warme start werkt het best als je wat gas geeft, in een warme carb hangen veel te veel benzinedampen om lekker te verbranden.
Het stationair schudden kan komen omdat ie misschien wat te langzaam draait, daarvoor zit een verzonken schroef in het inlaatspruitstuk. 50 rpm meer kan al genoeg zijn.
Er kan natuurlijk een afstelling aan de beurt zijn voor de carburateur, wat meer CO bijvoorbeeld. Te arm is altijd schudden.
Wat leuk het forum plakt alle reacties aan elkaar!
Acceleratie zou instant moeten zijn, de carburateur heeft daarvoor een mengsel-verrijking (bij wijze van acceleratiesproeier). De olie bovenin de carb regelt dat, samen met een demper. Bijvullen langs het gele dopje. Alles vanaf rijwielolie kan erin, hoe dikker de olie hoe meer verrijking.
Die 8 zitten er 2x2 van in de reactiestangen, precies. Het scheef inveren (als dat heel ver gaat, met een caravan er achter of zo) kan de achteras uit lijn duwen en dan loopt de aandrijfas ook niet meer zoals-ie bedoeld is. Dat kan dreunen. Maar dan zijn we al aardig scheef.
In de aandrijfas zitten ook 2 of 3 cardankoppelingen, pak de as weerskanten beet en probeer ze uit te 'wringen'. Mag nul speling op zitten.
De warme start werkt het best als je wat gas geeft, in een warme carb hangen veel te veel benzinedampen om lekker te verbranden.
Het stationair schudden kan komen omdat ie misschien wat te langzaam draait, daarvoor zit een verzonken schroef in het inlaatspruitstuk. 50 rpm meer kan al genoeg zijn.
Er kan natuurlijk een afstelling aan de beurt zijn voor de carburateur, wat meer CO bijvoorbeeld. Te arm is altijd schudden.
Wat leuk het forum plakt alle reacties aan elkaar!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969